Educatief onderzoek
Doedactiek doet zelf onderzoek en Doedactiek levert bijdragen aan externe onderzoeken.
Interactie Tijdens Online Onderwijs
By Francine BehnenPublished On: 22 april 2024Huiswerkinstituten maken, ook nu na de coronapandemie, regelmatig gebruik van online onderwijs. Leerlingen die extra ondersteuning via huiswerkinstituten volgen komen van verschillende scholen. Huiswerkinstituten hebben baat bij een eenvoudig, voor iedereen snel toegankelijk platform waarbij docent en leerling elkaar kunnen zien, horen en spreken en waarbij zowel leerling als docent op een eenvoudige manier [...]
Het bevorderen van interactie in online onderwijsleerprocessen
By Francine BehnenPublished On: 1 april 2023Het bevorderen van interactie in online onderwijsleerprocessen Tijdens de lockdowns werden leraren ‘gedwongen’ om gebruik te maken van digitale tools om online les te geven. Naarmate de schoolsluitingen voortduurden kwam er steeds meer aandacht voor interactie met leerlingen via digitale hulpmiddelen. Lees hoe docenten tussen maart 2020 (begin schoolsluitingen) en februari 2021 (wederom schoolsluitingen) [...]
Impact van COVID-19 op de lespraktijk
By Tamara NotenboomPublished On: 11 maart 2023In April 2021 heeft Doedactieker Tamara haar afstudeeronderzoek afgerond over de impact van COVID-19 op de lespraktijk. Klik hier om het onderzoek te lezen.Â
Hoe interactief zijn uw online lessen?
By Tamara NotenboomPublished On: 25 mei 2020Doe mee met de tweede ronde van het onderzoek! Op 15 maart 2020 viel het besluit om de scholen voor basis-, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs te sluiten om de verspreiding van Covid-19 te beperken. Drie dagen eerder was besloten om de universiteits- en hogeschoolgebouwen te sluiten voor studenten. Vanuit een collectief ervaren belang om [...]