Je ziet nu item 1 - 3 van totaal 3 items
Aantal per pagina
  • Met drempeltoetsen is:
    • het aantal leerlingen dat natuurkunde kiest in zes jaar tijd verdrievoudigd
    • het aantal meisjes dat natuurkunde kiest gelijk geworden aan het aantal jongens
    • scoort de klas bij het eindexamen ruim boven het landelijke gemiddelde
    Moodle  
  • Een tool waarvoor de leerling geen laptop niet nodig hebben, wel heb je als leraar een smartphone nodig, dus een mooie tool voor klas 1 en bovenbouw op dit moment. Het is een tool waarmee razendsnel een totaal overzicht verkregen kan worden van de antwoorden die lln op meerkeuzevragen hebben gegeven. Dit overzicht wordt verkregen door de smartphone in een vloeiende beweging langs de codekaarten te bewegen die door de lnl omhoog worden gehouden en die kaarten in te scannen. Wat docenten hiervan zeggen: met een dergelijke digitale quiz is het mogelij om het kennisniveau van de leerlingen te bepalen waarna niveaugroepen kunnen worden ingedeeld. De niveaugroepen gaan vervolgens aan het werk aan de hand van de opdrachten die voor hen klaar staan in de elo (=differentiëren). De docent krijgt hierdoor tijd om aandacht te besteden aan de leerlingen met de grootste behoefte aan verlengde instructie. dit kan alleen als er zicht is op de vorderingen van de leerlingen. Het administreren van vorderingen per leerling vergt een extra inspanning die eenvoudiger wordt door een dergelijke quiztool in te zetten.  
    Plickers
  • Quayn is een toetsapplicatie onder licentie die prettig en veilig werkt. Er zijn veel verschillende vraagtypes mogelijk: meerkeuze, woord, getal, gatentekst, combobox, matching, ordening, hotspot, matrix en open. Met Quayn is het mogelijk om een groep leerlingen op hetzelfde moment een digitale toets te laten doen, maar ook om toetsmomenten voor individuele leerlingen klaar te zetten of bepaalde leerlingen langer de tijd te geven voor een toets. Quayn kan behoorlijk overweg met bijzondere tekens. Dat is handig bij vakken als scheikunde, wiskunde en Grieks. Quayn heeft in de uitgebreide licentie ook een voorleesfunctie, handig voor leerlingen met dyslexie. Toetsen aanmaken in Quayn gaat in 4 stappen:
    1. een itembank maken (vragen maken)
    2. project maken (toets samenstellen uit de gemaakte vragen)
    3. toets plannen
    4. toets nakijken
    Deze vier stappen lijken in het begin wat ingewikkeld. Het voordeel is echter dat docenten, met elkaar, een itembank kunnen beheren waaruit zij toetsen kunnen genereren. Over de jaren heen kan de kwaliteit van een itembank toenemen, en daarmee ook de kwaliteit van de toetsen. Ook voor toetsen op papier heeft het voordelen om met een itembank te werken. Het op papier afdrukken van toetsen verloopt via het programma Quayn offline of Wintoets.
    QUAYN
     
    Privacy-onderzoek Kennisnet
     

Titel

Ga naar de bovenkant